Projektas kokybės krepšelis

ŠMSM projektas „Kokybės krepšelis“ 2020-2022 m.m.

Tikslas - stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas.

Uždaviniai:

  1. Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas.
  2. Patobulinti mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijas.
  3. Išplėsti mokymosi pagalbos prieinamumą ir įvairovę.

Finansavimas:

Projektui skiriamos lėšos - 67260,00 Eur

Laukiami rezultatai.

Pagerės:

  • ugdymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos,
  • mokymosi aplinkos, mokinių savijauta,
  • skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

ŠMSM projektas „Kokybės krepšelis“.

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklų tvarkaraštis 2020 m.

Užsiėmimas mokiniams „Kalbos skrynią pravėrus...“

5-8 kl. mokinių apklausos „Mokyklos mikroklimatas“ ataskaita 2020 m. spalis.

1–4 kl. mokinių apklausos „IT taikymas ir naudojimas“ duomenys, 2020-10-01

Mainos už lango dienos vienodos, čia ką tik snigo, o šiandien, kur šilta daigeliai vėl rodos. Beeinant metams, kai pasaulis dėl Coronos pristabdytas, mes norim vėl pranešti kas, nepaisant nieko yra mūsų mokykloje padaryta. Nors ir su kaukėmis, dezinfekciniu skysčiu, kas sirgo, sveiko, skiepijosi, ėjome visi kartu.

Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokykla-daugiafunkcis centras antrus metus vykdo Kokybės Krepšelio projekto veiklas. Mokykla įvykdė visas numatytas veiklas - sukurtos ir įrengtos patrauklesnės ir šiuolaikiškesnės ugdymosi sąlygos. Sukurtos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigyti 4 išmanieji ekranai, kurie pagerino mokinių kompiuterinio raštingumo pradmenis, mokinių matematikos ir IT metinius įvertinimus.

Įrengta edukacinė/ poilsio erdvė „Žaidžiu ir mokausi su draugu“.

Organizuojant kolegialaus grįžtamojo ryšio „Kolega – kolegai“ mokymąsi, patobulėjo pamokų/ veiklų reflektavimas.  Mokytojams suorganizuoti kvalifikacijos tobulinimo seminarai „Kaip įtampą paversti naujomis galimybėmis”, „Patyriminis mokymasis”, „Skaitmeninių priemonių naudojimas pamokoje“.

„Kalbos skrynią pravėrus“ projekto veikloje mokiniai sužinojo, kaip parašyti laišką/sveikinimą mylimiausiems žmonėms? Kokiais epitetais apibūdinti? Juk taip dažnai norime tiek daug pasakyti, bet pritrūkstame žodžių. Kad mintys taptų rišliais, taisyklingais sakiniais, reikia sakyti, rašyti, atsiversti žodyną ir ieškoti paties tinkamiausio žodžio.

 Mokiniai kūrė istoriją, kuri visuomet intriguojanti, leidžia pasinerti į fantazijos labirintus.

KK projekto ,,Aš ir pasaulis“ veiklos.

Šiais metais vis nenustojame daryti gerus darbus. Mokiniai ne tik ruošė dovanėles benamiams gyvūnėliams, bet ir važiavo jas įteikti „gyvai“ į Kauno beglobių gyvūnų labdaros ir paramos fondą „Nojus“. Kaip žmogui svarbus dėmesys ir laikas kartu, taip svarbu ir namų neturintiems gyvūnams  labai svarbu atjauta, meilė ir rūpestis. Tuo dalinosi ir mūsų mokyklos mokiniai.

Mokiniai lankėsi Vilniuje esančiame „Žaislų muziejuje“ ir dalyvavo edukacijoje „Seniausieji Lietuvos žaislai“. Edukacijos tikslas įtraukti moksleivius į diskusiją apie vaikystės sampratą skatinant remtis asmenine patirtimi ir analizuoti priežastis, kurios šimtmečiais lemia kartų gyvenimo skirtumus; suteikti galimybę dirbti grupėmis. Mokiniams patiko prisiliesti ne tik prie tėvų vaikystės žaislų, bet ir sužinoti, kaip pramogavo jų amžiaus vaikai senovėje. Išvyka buvo pratęsta „Nuotykių akademijoj“ organizuotoje pažintinėje – patyriminėje veikloje, kurios metu vyko smagūs ir originalūs užsiėmimai – vaikai mokėsi lauko žaidimų, kurie reikalavo aktyvumo ir komandinio darbo; žygiavo po mišką haskių (šunų veislė) draugijoje. Tai ypatingi šunys, kuriuos mokiniai pažino iš arčiau, mokėsi jais rūpintis, bendrauti.

Mokiniai dalyvavo edukacijoje „Gamtoje kaip namuose“. Šios edukacijos metu mokiniai sužinojo, apie elgesį gamtoje, kaip pasirūpinti paukšteliais, kada pradėti ir baigti juos lesinti, daug kalbėjo apie lesyklėles.

KK projektas „Aš ir pasaulis“ jungėsi prie Tarptautinės tolerancijos dienos minėjimo ir kartu su mokiniais kūrė savo SVAJONIŲ miestą. Mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje ir liejo savo fantazijas popieriaus lapuose. Juk mes visi vieninteliai tokie, nepakartojami ir nepakeičiami... O šiandienos šūkis - TOLERANCIJA KITOKIAM, TAI PAGARBA SAU! mus lydi kiekviename žingsnyje.

Prie  KK projekto „Aš ir pasaulis“  prisijungė ir bibliotekos darbuotoja. Kartu su mokiniais žiūrėjome filmą „Kaip Grinčas Kalėdas vogė“. Tai pagal Daktaro Seusso knygą, parašytą 1957 m., sukurtas vienas populiariausių Kalėdinių filmų. Ši šilta, miela, nuotaikinga ir spalvinga Kalėdinė animacija abejingų nepaliko. Po filmo žiūrėjimo vyko diskusija, bibliotekininkė pristatė tuo pačiu pavadinimu parašytą knygą, kuri vaikus labai sudomino. Prieš didžiąsias šventes mokiniai, jaukiai įsitaisę atnaujintoje mokyklos laisvalaikio zonoje,  kalbėjome apie pasiruošimą žiemos šventėms, apie užplūstančias nuotaikas ir emocijas, kaip svarbu būti kartu su mylimais žmonėmis.  mokiniai leido mintims lietis laisvai ir gamino šventines kaukes ne tik sau, bet ir sesei ar broliui.

„Skaičiavimo ir IT mozaika“. 

5-8 klasių mokiniai, susipažino su Fraktalų pasauliu, patys konstravo  Koch snaigę ir Sierpinskio nėrinį.

Mokiniai vyko į Kauno tvirtovės VII forto edukacinę programą „IQ iššūkis. Matematinės dėlionės“, jums drąsiai pasakys, kad matematika gali būti labai įdomus žaidimas. Šios edukacijos metu jaunieji matematikai susipažino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, sužinojo, kokių matematinių gudrybių reikia sudarant dėliones, kas yra projekcijos ir kodėl jos tokios svarbios analizuojant įvairius 3D modelius. Be to, vaikai spręsdami dėliones „Pentomino“, „Tangrama“, „T“, Soma kubas smagiai ugdė savo loginį ir erdvinį mąstymą bei kūrybiškumą.

,,Stebėk, tyrinėk, pažink“.

 Gamtamokslinių eksperimentų laboratorijos  veikla ,,Piešimas karštu vašku šaltame vandenyje“. Mokiniai piešė karštu vašku šaltame vandenyje. Piešiniai gavosi labai originalūs,  pavadinome ,,Lietuva" ir "Spalvoti kalnai".

,,Tirpalų tankio tyrimai“ su mokiniais bandėme “paskandinti” bulvės griežinėlį. Naudojome paprastas priemones – vandenį, druską, ir  žinoma, “ išdykusios” bulvės griežinėlius. Atsakėme į klausimą – kodėl gėlame vandenyje griežinėliai skendo, o sūriame – iškilo į paviršių. O kaip padaryti, kad griežinėliai būtų panirę – nei skęstų, nei iškiltų į paviršių? Mokiniai pabandė įberti į vandenį mažiau druskos, ir jiems pavyko. Bulvės griežinėliai tarsi “ pakibo “silpname druskos tirpale.

,,Pažintis su   mikroskopu“. Pirmoji pažintis su mikroskopu. Trumpai susipažinome su mikroskopo sandara, paskirtimi. Pro mikroskopo objektyvą stebėjome augalų fragmentus, gyvūnijos pasaulio smulkius gyvūnus - vaisinę muselę, blusą. Išsiaiškinome, kad kitais mikroskopais (elektroniniais) galima stebėti netgi virusus ar bakterijas.

Tiek daug čia... Paliesti, perskaityti, pažinti, suuosti, pasodinti, atgaivinti. Priglausti, pamaloninti, pagerbti, auginti širdimi, gerumu maitintis, savo artimo nesmerkti. Kada juokinga, juoktis iš širdies, skaityti, gerti iš gyvenimo tėkmės. Mylėti, mokytis ir drąsiau vienam pas kitą belstis.                                                                                                  

Plačiau skaityti galite čia: https://www.svietimonaujienos.lt/projekto-kokybes-krepselis-veiklos/ 

Kokybės krepšelio darbo grupė


Norėjom sniego ir išsiilgtos žiemos, ilgėjomės baltumo, laukėm jos. Kai šitaip šalta, pripustyta ir tamsu, mes norime papasakoti kiek nuveikėm darbų.

Iš Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro tarp pusnių pasiekia lai kiekvieną žinios, kaip ir šiandien mūsų mokiniams gyventi smagu. Karantinui užvėrus apšerkšnijusias Kokybės Krepšelio projekto duris, veiklos persikėlė į namus.

Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą  ,,Skaičiavimo ir IT mozaika”, 5-8 kl. mokiniai lapkričio mėnesį įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus, kurdami visų mūsų pamėgtus kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad mokiniai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų ar primirštų žodžių, tobulino savo įgūdžius, dirbdami programomis MS WORD (5-6 kl.) ir MS EXCEL (7-8 kl.). Mokiniai diskutavo, kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose? Taigi, lengvai randama taisyklė, informacija ar formulė visuomet padeda, kai yra šalia. Tobulindami savo IT įgūdžius, mokiniai paruošė informacinius plakatus, kuriais pasipuoš matematikos kabinetas. Tai bus puiki pagalba visiems mokiniams.

Nuotolinis mokymas suteikė naujų atspalvių ir idėjų  kūrybai, mokiniai atliko puikų kūrybinį darbą ,,Mano kambario planas”. Vyresnieji net išbandė naują programą MS Publisher. Sausio mėnesį mokiniai paruošė mėgstamiausių patiekalų receptų knygą.

Pasauly gyvenu ne vienas, todėl priimti turiu kiekvieną! Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą ,,Aš ir pasaulis”, šiemetinę Tolerancijos dieną paminėjome kiek kitaip - mažomis grupelėmis, bet įdomiai ir išsamiai. Tolerancijos dienos simbolis - dėlionė. Joje nepaprastai svarbi kiekviena detalė. Mes pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau išmoktume jas sukontroliuoti. Piešdami save, mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas ir kodėl reikia gerbti save ir kitus.

Kokybės Krepšelio projekto veikla ,,Kalbos skrynią pravėrus”.  Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas... Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar... Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. „Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausytis netikėtų minties ir rimų viražų.

Projekto veiklą  ,,Stebėk, tyrinėk, pažink” mokiniai tyrė garsą ir stebėjo, kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus bei atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas nelengvas, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų.  „Ką gali vanduo“,  buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata neskęsta vandenyje. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai.

Projekto veikla „Mano virtualus pasaulis”. Karantino metu 1-4 klasių mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, “Google Apps for Education” Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Virtualus mokytojų ir mokinių bendravimas tobulėja, naudojamos įvairios priemonės. Mokiniai mokosi visų dalykų, įgyja skaitmenines kompetencijas, kurios, kaip dabar galime įsitikint, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui.

Nuolat vyksta Kokybės Krepšelio projekto darbo grupės susitikimai, kuriuose aptariame sėkmes ir nesėkmes, iš planų parenkamos tos užduotys, kurias paprasčiau atlikti nuotolinio mokymosi metu.

Mokinius motyvuojame papildomais balais matematikos atsiskaitymų darbuose, informacinių technologijų pamokose. Kadangi tyrimų, eksperimentų, vykdyti mokykloje negalime, kuriame užduotis mokiniams pagal jų turimas priemones namuose. Mokiniams veiklos patinka, jos fiksuojamos mokinio veiklos lape, kuriame jie mokosi išsikelti tikslus, hipotezes, rašo savo stebėjimų rezultatus, daro išvadas. Tačiau ne visi vaikai atlieka užduotis. Sunkumus sukelia reikiamų priemonių eksperimentinei veiklai vykdyti stoka,  dalis vaikų dirba telefonu. 

Nors mokykloje mūsų tylu, snieguos nepraminti takai, darbai vis vyksta, tobulėjame ir viliamės, kad greitai susitiksime gyvai. Nestabdo mūsų ši žiema - juk tobulėjimui ribų nėra!!!

Kokybės krepšelio darbo grupė


Truputis šviesos tamsiam karūnuotam advente. Norime pasidalinti šviesia ir džiaugsminga žinia-lai šypsos širdys, kai laimi jaunoji karta... Kur vyksta? Jonavos rajono Ruklos Jono Stanislausko mokykloje-daugiafunkciniame centre. Kas vyksta? Nacionalinės švietimo agentūros, Jonavos rajono savivaldybės ir mokyklos-daugiafunkcio centro „Kokybės krepšelio“ projektas. Šis projektas per ateinančius du metus suteiks papildomas galimybes mūsų vaikams pagerinti savo pasiekimus, praplėsti akademinį, socialinį-kultūrinį akiratį, sudarys sąlygas kurti naujas mokymo(si)aplinkas ir skaitmeninėmis priemonėmis praturtins vaikų mokymąsį.

Koks projekto tikslas? Stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas. Kokie uždaviniai? Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas. Kas jau daroma? Įrengiamos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigytas išmanus ekranas. Įrenginėjamos edukacinės/poilsio erdvės „Žaidžiu ir mokausi su draugu“. Tobulinamos mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijos.

Niekas neprieštaraus, kad stiprus savam dalyke ir laimingas mokytojas yra didžiulė gyvenimo sėkmė mokiniui. Todėl mokytojai aktyviai dalyvauja seminaruose, stažuotėse, kolegialiuose mokymuose. Kokios vykdomos veiklos? „Kalbos skrynią pravėrus“ 2-4kl. mokiniams, „Mano virtualus pasaulis“ 5-8 kl. mokiniams, „Stebėk, tyrinėk, pažink“ 5-7 kl. mokiniams, „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 kl. mokiniams, „Aš ir pasaulis“ 5-9 kl. spec.poreikių turintiems ir patiriantiems socialinę riziką mokiniams.

Laukiami rezultatai. Pagerės mokymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos, mokymosi aplinkos, mokinių savijauta, skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

Dosnaus „Kokybės krepšelio“ dėka mokykloje jau vyko vaikų piešinių paroda „Simetrija piešiniuose“. Su dideliu džiaugsmu 6 kl.mokiniai tyrė garsą. Turbūt ne visi ir mes žinome, kad garsas yra banga. Šeštokai atliko bandymus „Trinties jėga buityje“, eksperimentavo, lygino išvadas. „Stebėk, tyrinėk, pažink“- atliko orientavimosi aplinkoje užduotis „Mano kelias į mokyklą“ (mokiniai piešė, žymėjo objektus sutartinais ženklais).

Ir turbūt pačios smagiausios akimirkos iš ekskursijų. Labai rimta ir pamokanti programa Vilniaus katedros požemiuose, edukacija po dokumentinio filmo „Koko“ ir įsimintiniausios valandos paties Prezidento rūmuose. 7-10 kl. mokiniai Širvintų rajone „Vikingų kaime“ nusikėlė į senoviško kaimo buitį, gaminosi pusryčius ir mokėsi karybos meno. 4-10 kl.mokiniai dalyvavo ekskursijoje „Kitokie Trakai“- plaukė laivu ir aplankė alpakų ūkį.

4 kl.mokiniai susitiko su bendruomenės pareigūne Larisa Paklina, kuri priminė saugaus elgesio gatvėje taisykles, supažindino su elektroninių paspirtukų ir riedžių naudojimosi gatvėje rekomendacijomis. 1-4 kl. mokiniai džiaugėsi Kauno valstybinio lėlių teatro spektakliu, programoje „Mano virtualusis pasaulis“ susipažino su išmaniaisiais įrenginiais.

Tiek vyko ir vyksta, ir vyks – krepšelis mums plačiai žada atverti akis! Pasaulis priklauso nuo mūsų vaikų, kaip išugdysim, taip ir gyvens, tad džiaukimės dosniu ,,Kokybės krepšeliu“!

Kokybės krepšelio darbo grupė


  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.30 – 09.15
  • 2. 09.25 – 10.10
  • 3. 10.25 – 11.10
  • 4. 11.30 – 12.15
  • 5. 12.35 – 13.20
  • 6. 13.30 – 14.15
  • 7. 14.25 – 15.10
  • 8. 15.20 – 16.05