Erasmus+ KA1 projektas

„Pabėgėlių integracija: koks aš esu – tokia ir mano aplinka“

Nuo 2017 m. birželio mėnesio mokyklos mokytojų komandos dalyvauja „Erazmus +“ KA1 projekte „Pabėgėlių integracija: koks aš esu – tokia ir mano aplinka“. Projektas vyks 2 metus.

Projekto tikslai:

  1. Pasisemti patirties ir idėjų, kaip efektyviau, įdomiau, kompetetingiau organizuoti formalųjį ir neformalųjį  pabėgėlių ugdymą.
  2. Integruoti pabėgėlius  į mokyklos kultūrines, pilietines, socialines, pažintines veiklas.
  3. Konsultuoti rajono ir respublikos pedagogus pabėgėlių ugdymo ir integracijos klausimais.
  4. Gerinti mokyklos bendruomenės anglų kalbos žinių lygį ir įvairių kultūrų supratimą.

Mokytojų komandos tobulins savo asmenines ir dalykines kompetencijas Kroatijoje, Slovėnijoje, Sicilijoje ir Ispanijoje.

Vizito Kroatijoje programos „Anglų kalbos įgūdžių gerinimas“ lūkesčiai:

  1. Sumažinti kalbinį barjerą su pabėgėliais, tobulindami anglų kalbos žinias (gebės bendrauti anglų kalba kasdieninėmis temomis);
  2. Supažindinti mokinius (anglų kalba) ir mokytojus (lietuvių kalba) su Kroatijos kultūra;
  3. Pasidalindami patirtimi su mokyklos mokytojais, skatinti juos taikyti inovatyvius darbo metodus pamokose.

Vizito Slovėnijoje programos „Daugiakultūriškumas - mokytojų vaidmuo imigrantų vaikų integracijos procese“ lūkesčiai:

  1. Suvokti imigrantų vaikų emocinį ir psichologinį stresą bei prisitaikymo galimybes naujoje aplinkoje;
  2. Ieškoti galimybių ir būdų, kaip įveikti savo šalies ir pabėgėlių kultūrinius skirtumus;
  3. Integruodami skirtingas veiklas, skatinančias multikulturalizmą klasėje, mažinti kultūrinius ir kalbinius barjerus tarp mokyklos bendruomenės ir pabėgėlių;
  4. Gebėti pasiūlyti idėjas mokyklos 2018- 2023 m. strateginiam planui, susijusias su multikultūriškumu mokykloje;
  5. Bendradarbiaujant su Ruklos Pabėgėlių priėmimo centru, rajono švietimo institucijomis ir pabėgėlių tėvais, įgyvendinti siekiamas idėjas, naujas iniciatyvas;
  6. Tobulinti savo asmenines ir profesines kompetencijas dirbant su pabėgėliais;
  7. Įtvirtinti/patobulinti užsienio (anglų) kalbos  žinias.

Vizito Italijoje programos „Darbo su pabėgėliais ir/ ar imigrantais ypatumai: Italijos patirtis“ lūkesčiai:

  1. Gebėti reflektuoti ir pervertinti savo profesinius ir socialinius kontekstus bei patirtis, įgyti žinių, kaip analizuoti savo veiklas;
  2. Įsigyti priemonių ar darbo praktikos pavyzdžių, padedančių ruošti mokymo(si) ar integracijos programas;
  3. Pasiruošti ir galėti pagelbėti savo organizacijos ir kitiems švietimo atstovams priimti šiuolaikinės realijos teikiamus iššūkius;
  4. Gebėti efektyviau planuoti veiklas ir rasti tinkamiausius sprendimo būdus;
  5. Įtvirtinti/patobulinti užsienio (anglų) kalbos  žinias.

Vizito Ispanijoje programos „Koučingas nepalankioje padėtyje esantiems pabėgėliams: tarpkultūra, tolerancija ir įvairovė“ lūkesčiai:

  1. Gebėti geriau valdyti stresą ir emocijas bei mažinti negatyvų požiūrį pabėgėlių atžvilgiu;
  2. Gebėti atpažinti ir keisti neigiamus nusistatymus savo aplinkoje pozityviais;
  3. Raginti mokytojus taikyti įvairius įrankius ir šaltinius, gerinančius multikultūrinę klasės atmosferą;
  4. Skatinti pabėgėlius siekti išsilavinimo;
  5. Įtvirtinti/patobulinti užsienio (anglų) kalbos  žinias.

Poveikis projekte dalyvaujantiems dalyviams ir dalyvaujančiai(oms) oganizacijai(oms) bei tikslinėms grupėms:

  1. Mokyklos 2008-2023 m. vizijos orientavimas į ateities iššūkius švietimui, pagrįstus multikultūriniu ugdymu.
  2. Mokyklos bendruomenės tarpkultūrinių kompetencijų ugdymas, suvokiant savo ir kitų tapatybę bei tinkamai prisiderinant prie socialinio ir kultūrinio europinio konteksto.
  3. Užsieniečių vaikų ugdymo proceso efektyvesnis planavimas ir organizavimas bei tikslingesnė ugdymo turinio ir mokymo(si) strategijų atranka.
  4. Dalyvių asmeninių profesinių kompetencijų praplėtimas, planuojant ir organizuojant darbą su pabėgėliais bei skleidžiant ir dalinantis patirtimi su švietimo atstovais.
  5. Sklandesnė (saugumas, pasitikėjimas, motyvacija, susidomėjimas ir pan.) pabėgėlių integracija į ugdymo(si) procesą, mokyklos, šalies, Europos gyvenimą.

Apie projekto rezultatus bus pasidalinta:

  1. Straipsniai vietinėje ir respublikinėje spaudoje, informacija mokyklos, rajono, respublikos tinklalapiuose, www.etwinning.net ir www.schooleducationgateway.eu tarptautiniuose tinklalapiuose;
  2. Pranešimai, mokymai, seminarai mokyklos, miesto, šalies švietimo atstovams, dirbantiems ar besiruošiantiems darbui su pabėgėliais.

Kriterijai, pagal kuriuos bus įvertinti projekto suplanuoti tikslai:

  1. Projekto dalyvių savianalizės anketa „Lūkesčių išsipildymas" (prieš/ per/ po kiekvieno mobilumo);
  2. Tikslinių grupių/ respondentų interviu/ anketinė apklausa prieš ir po mokymų/ seminarų (mokiniams „Aš ir pabėgėliai", mokytojams „Mano požiūris ir darbas su pabėgėliais", tėvams „Šeimos požiūris į pabėgėlius", švietimo atstovams „Keičiuosi aš- keičiasi ir mano aplinka");
  3. Anketa „Pabėgėlių mokinių ir jų tėvų/ globėjų pasiekimų ir savijautos rezultatai".

Projekto vadovė Gitana Lemkienė

Įspūdžiai iš kursų Kroatijoje

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 08.30 – 09.15
  • 2. 09.25 – 10.10
  • 3. 10.25 – 11.10
  • 4. 11.30 – 12.15
  • 5. 12.35 – 13.20
  • 6. 13.30 – 14.15
  • 7. 14.25 – 15.10
  • 8. 15.20 – 16.05